Řada řidičů se bojí, že by s „nachipováním“ motoru svého auta snížili jeho životnost, zvýšili si provozní náklady, případně by přišli o záruku. Samotná praxe je však opakem. Kvalitní chiptuning je ve skutečnosti optimalizace parametrů uložených v paměti řídicí jednotky. Touto změnou dat se dosáhne okamžitého zvýšení výkonu a točivého momentu, ve většině případů při zachování stejného jízdního režimu i úspory paliva. Ta může být až 10-15 %. Nová data mění charakteristické pole, které určuje okamžik zážehu. Důležité veličiny jsou teplota motoru, otáčky a zatížení motoru (podtlak v sacím potrubí a poloha škrticí klapky). Výrobce automobilu je optimalizuje pro celý svět, bez ohledu na cílovou zemi nebo uživatele.
Chiptuning spočívá ve využití skrytých rezerv motoru, které jsou z hlediska sériové výroby nezajímavé. I po přehrání softwaru se využívá potenciál pouze ze 70 – 80 %, proto není důvod k obavám o životnost. 
Úspory paliva je dosaženo nižším namáháním motoru, respektive snížením počtu sacích cyklů, například při jízdě do kopce, během níž není nutné podřazovat a zvyšovat tak otáčky agregátu.
Větší potenciál a vyšší efektivitu úprav mají přeplňované motory. Zatímco u agregátu bez přeplňování (turbodmychadla)lze dosáhnout zvýšení výkonu o maximálně 15 %, u vznětových nebo zážehových motorů s turbodmychadlem modifikovaná data v řídicí jednotce dokáží až 40% nárůst výkonu a točivého momentu v průměru až 45 %. I spotřeba u nich klesá výrazněji.

  • zvýšení výkonu
  • snížení spotřeby
  • záloha originálního software
  • úprava souboru pro DPF a AGR

Maximální spolehlivost a bezpečnost zápisu dat zajišťuje trojce ochranných mechanismů:

-Výpočet kontrolního součtu před zápisem dat.

-Segmentový zápis dat bez nutnosti mazat celou paměť

- Kontrola poškození datového souboru

 

 

Go to top